Cyklistická trasa: Malá Skála – Ještěd – Malá Skála

Malá Skála – Vransko – Kopanina – Radoňovice – Hodkovice – Javorník – Rašovka – Pláně pod Ještědem – Ještěd – Malá Skála

Popis trasy

Váš cyklovýlet začíná u pizzerie na Malé Skále v malebné turistické oblasti Českého ráje. Odtud se vydáte po asfaltové silnici a poté po nezpevněné cest podél budovy firmy a dále zabočíte vlevo. Nalevo uvidíte hrad Pantheon a pokračujete rovně lesní cestou. Přibližně dva kilometry za zbytky lyžařského vleku uhnete napravo a dáte se cestou vzhůru do kopce. Lesem se dostanete až do Vranska. Tady minete několik chalup a pojedete stále nahoru a potom uhnete po zelené prudce vzhůru. Po zelené značce se dostanete až k restauraci Kopanina, blízko které se podívejte na okolí z místní rozhledny. Od rozhledny jeďte kousek zpátky a pokračujte k silnici po žluté značce. Přejedete rovně silnici a po hřebenu začne sjíždění dolů kolem vyhlídky Richarda Felgenhauera (malíře). Po cestě dolů se napojíte na silnici a po hlavní odbočíte vlevo, dále budete ujíždět až za podjezd za Radoňovicemi a cestou vpravo dojedete do Hodkovic. Pokračujte rovně a pak zabočte mezi garáže doleva, projedete kolem koupaliště a dáte se vlevo po zelené turistické značce. Projedete lesík a dále po zelené až na Javorník. Po modré sjedete od javornické kaple dolů a tam zabočíte vpravo, rovněž po modré. Vydáte se na rašovské sedlo a k Rašovce, přes silnici rovně začnete stoupat. Ostřejší stoupání čekejte po červené z Plání pod Ještědem, stoupání neskončí dříve než na Ještědu. Nejprve dojedete k Ještědce a po asi jednom kilometru na Ještěd. Cestou zpět budete sjíždět na Ještědku a pojedete stejnou cestou až na Pláně pod Ještědem. Za chatou zatočíte nalevo a pak po modré sjedete dolů. Dále stále po modré a po silnici na Pilínkov. Přes koleje se dostanete na hlavní, kde se vydáte vpravo, pak dolů silnicí a napravo se dáte k Dlouhému Mostu. Čeká vás mírný kopec po silnici až do Hodkovic, kde se dáte na kruhovém objezdu vlevo, přejedete kruhový objezd a pod dálnicí odbočíte napravo, posléze se ocitnete na silnici na Frýdštejn. Z Frýdštejna se dostanete na křižovatku, přejedete ji rovně a sjedete na Malou Skálu. V dolní části křižovatky odbočíte nalevo a kolem Jizery se brzy ocitnete u vašeho výchozího bodu. A víte, že se zde můžete zůstat déle? Stačí si vybrat vhodné ubytování v Malé Skále a vydat se za výlety po Českém ráji.

• Délka trasy: Celkem vás čeká 56 km na trase vhodné pro MTB kola

Mapa

mapa Malá Skála – Ještěd - Malá Skála

Další cyklistické a turistické trasy: